M-am dat pe circuit și mi-a placut. Este sau nu mai greu decât în traficul din București?

„Cum recunoști un pilot român la Formula 1? Când se face verde, se pune pe claxonat”. Cam ăsta am fost eu deunăzi când am avut ocazia să fiu un soi de pilot, întrucât am condus un automobil pe un circuit de karting. Ca și experiență, mi-a plăcut dar, este mult, mult, mai greu decât mi-am imaginat din trei motive. 

  • Nu am dezvoltat spiritul de „chinui” mașina

Învățat fiind să protejez mașina pe care o conduc, câteva minute nu mi-au fost suficiente pentru „a chinui” automobilul. Nici la a doua tură nu m-am descotorosit de meteahnă. Parcă mă durea fiecare scârțâitură pe care o auzeam, fiecare frână pe asfalt și fiecare zgomot agresiv de schimbare a treptei de viteză.

  • Nu e ușor să scoți maximul (și timpul minim) din curbe

E clar că un circuit așa cum este cel din Tunari de la AMC Kart are destul de multe curbe. Iar micuțul Suzuki, deși și-a făcut treaba, nu m-a putut ajuta astfel încât să obțin un timp bun la fiecare curbă. Au fost viraje pe care le-am abordat prea larg, altele prea strâns. E nevoie de timp și exercițiu.

  • Am călcat frâna des

Circuitul are o porțiune destul de mică de linie dreaptă, dar în rest, e plin de curbe. Din păcate, știu că am călcat frâna destul de des. Cât de des? Aproape la fiecare curbă. Ce a însemnat asta? Secunde pierdute la timpul final. Cât a fost timpul meu? Vă voi spune cu altă ocazie.

Am vizitat casa lui Ceaușescu! Ce dressing avea Lenuța!

Este mai greu pe circuit decât în traficul din București? Nu se compară. În București îți faci nervi că nu ai loc să conduci, pe circuit îți faci nervi că nu știi să conduci.

Detalii tehnice despre Suzuki Swift 1.0 BoosterJet, mașina pe care am condus-o la Best Driver 2017 by Auto-bild

Nutella! De unde îi vine numele și câte borcane se vând pe minut? 10 lucruri pe care nu le știai despre crema de ciocolată

Motor L3, turbo, benzină • Cilindree 998 cmc • Putere maximă 112 CP la 5500 rpm Cuplu maxim 170 Nm la 2000-3500 rpm • Viteză maximă 195 km/h • 0–100 km/h 10,6 s • Transmisie față, cutie manuală cu 5 trepte • Dimensiuni L/l/h 3840/ 1735/1495 mm • Ampatament 2450 mm • Portbagaj 265-947 l • Masă proprie 950 kg Consum mediu 4,6 l/100 km • Emisii CO2 104 g/km • Preț (euro cu TVA) de la 12.850

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *